zondag 12 januari 2014

Nog meer wetenswaardigheden

  • Uw kijk op het rekenonderwijs is niet erg realistisch...
  • Doe waar je goed in bent!
  • Ook al zijn we anders, we zijn allemaal gelijk!
  • Sommige leerkrachten gebruiken maar al te graag moeilijke woorden in een poging over te komen als represaille.
  • I'm forming a mnemonic to remember a function in analysis.
  • Als er een eiland op je koers is, dan is de oplossing rechtsom of linksom. Rechtdoorzee geeft schipbreuk.
  • De kunst is onderwijs zo te organiseren dat de kwaliteitsontwikkeling van binnenuit niet belemmerd wordt.
    #bobotaal
  • Wat ik bespeur is erg veel invloed vanuit de linkerhersenhelft. Met rechterhelft bijschakelen wordt het #onderwijs anders.
  • Er is geen lift naar succes. Je moet de trap nemen.
  • Probeer niet in herhaling te vallen, het herhalen van je boodschap levert vaak weinig op. Vermijd dus herhalingen.
    @twitlerares
  • Onderwijs is niet het vullen van een vat, maar het ontsteken van een vuur.
    Zie Scheikundedocent steekt leerlingen in brand
  • Uw bijdrage aan de discussie over wiskundeonderwijs is niet erg constructief.
  • Verwarring is een signaal dat je op het punt staat iets nieuws te leren...
  • Sommige vogels doen alles om in een rapport te verschijnen.
  • Ironisch dat ik mailcontact zoek met ... over o.a. slechte communicatie en dat een week is gepasseerd zonder enig teken van leven.
  • “We all get a bit foolish when we stray outside the ‘boundaries’ of personal expertise.”
    Bob Greaves
  • Denken is leuk en handig, maar niet meer dan dat. De fixatie op de ratio brengt ons in verwarring en schept veel onheil.
  • Capabel voelen begint met de intentie om te willen groeien in je deskundigheid en je zekerheden los te laten.
  • De kunst is nu, om je eigen drijfveren als leraar te koppelen aan de vraag van de leerling.
  • Ik verwacht ander antwoord van rekenspecialisten. Vinden jullie 't grappig, zinvol of slechts decoratief? #rekentrap
  • Maar ja, wie let er op de sentimenten van een ploeterende wetenschapper die zich drukt maakt over het schoolonderwijs?
  • Kom je een hele leuke tweet tegen RT deze dan niet maar kopieer hem, knip de naam van de afzender eruit en doe of jij 'm bedacht hebt.
    #zelfbedacht
  • Ik ben er 107 procent zeker van dat de ark van Noach niet bestaan heeft.
  • Het bericht "Retweet zo min mogelijk. Komt vaak dom over. Alsof je zelf niets te zeggen hebt." is al meer dan 200 keer geretweet...:-)
  • J.H. Gunning in 1925 in Ped. Stud. ‘Nieuwe leuzen en nieuwe reorganisatieplannen worden verspreid, sneller dan de onderwijzers ze kunnen lezen.’
    @FeysRaf
  • "In deze snelveranderende wereld blijven sommige dingen hetzelfde..."
    Dat is altijd al zo geweest...:-)
  • I never said that!
    Albert Einstein
  • VRAAG: Wat zou jij een onderwijsadviseur vragen?
    ANTWOORD: Waarom verdien jij per uur meer dan ik terwijl ik veel harder moet werken?
  • 2 van de 5 mensen hebben 3 mensen om zich heen.
  • Weglopen bij een niet-passende scholing is ook de regie over je eigen professionalisering nemen.
  • Welke zin heeft het, in gesprek te gaan met wie bij voorbaat iets anders nastreeft dan begrip voor 't standpunt van de ander?
  • Dat heet mushroom management: keep 'em in the dark and feed them shit.
  • ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.